2009. december 25., péntek

Méteres kalács

Először azt hittem, valami hihetetlen bonyolult receptről van szó (dédim csinált mindig ilyet xD). Aztán nekiláttunk, és nem is vészes. :D Íme a recept:

Tészta:
  • 37 dkg cukor
  • 37 dkg liszt
  • 6 tojás
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl víz
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 ek. kakaó
Krém:
  • 1 puncs (vagy eper) és 1 vanília (vagy valamilyen sárga) pudingpor
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
Máz:
  • 20 dkg porcukor
  • 3 dkg kakaópor
  • 3 ek. tej
  • 5 dkg margarin
Elkészítés: A cukrot és a tojássárgáját jól elkeverjük, hozzáadjuk az olajat, a vizet, a lisztet, a sütőport és végül a keményre vert tojásfehérjéket is. Kétfelé szedjük a masszát. Az egyik felébe 2 ek. kakaót teszünk (ez ízlés szerint lehet több is). Őzgerinc formában mindkét masszát készre sütjük és hagyjuk kihűlni. A krémhez megfőzzük a kétféle pudingport (vállalkozókedvűek többfélét is készíthetnek xD). Úgy csináltam, hogy fél liter tejhez 1,5-2 csomag pudingport használtam, és így kicsit sűrűbb lett. Ha már langyosodik, keverjük hozzá a vajjal felvert porcukrot, és hagyjuk ezt is kihűlni. Ezután vágjuk szeletekre a tésztát (keresztben, az őzgerinc forma mentén) és kezdjük el felváltva kenegetni a krémmel. Világos, puncs, kakaós, vanília, világos, puncs és így tovább. :D Gyorsan összedobjuk a mázat. Mi úgy csináltuk, hogy először csokit olvasztottunk gőzön, és azokhoz dobáltuk hozzá a többi alapanyagot. Ha ez kész és kicsit ez is hűlt, mehet a sütire és be a hűtőbe. Kicsit pepecselős és maszatolós, de megéri és nem nagy ördöngösség. :D Érdemes kipróbálni. Hajrá mindenkinek! :D

5 megjegyzés:

  1. Nálunk is mindig az idősebbek csinálták régen és én is nagyon szeretem! :D Szóval egyszer majd csinálj valami közös talira. :P

    VálaszTörlés
  2. Oké. :D
    Bár nem én vagyok az idősebb... xDDDDD

    VálaszTörlés
  3. Kuss! XD Nem dumálunk be öreganyádnak! XD

    VálaszTörlés
  4. Júj, nálunk ezt anuy tudja nagyon jó csinálni!:D

    VálaszTörlés
  5. Igenis! xD
    Ma lesz a bejgli családi próbája. Ha kiállja, az is jön ide. x)

    VálaszTörlés