2012. június 10., vasárnap

Lepkés citromtorta


Mindenáron sütni szerettem volna ma valamit. Vagyis nem sütni, hanem valami sütit készíteni. Szinte minden nap sütis kellékek között vagyok, így teljesen rám ragadt a süti készítési láz. A lázam első terméke ez a torta, amit az új lepkés kiszúrómmal díszítettem, sütés nélkül :D


Hozzávalók:
2 citrom
25 dkg porcukor
1 nagy doboz tejföl
1 vaníliás cukor
2 zacsi habpor
2 zacsi babapiskóta
4 dl tej
1 zacsi habfix


Elkészítés:
3 dl tejben kemény habbá vered a habporokat. Én tettem hozzá habfixet is, hogy keményebb legyen a krém, ami nagyon jó ötletnek bizonyult. (következőleg zseléfix port is teszek a krémbe és akkor tényleg beton lesz)  A kész habhoz hozzáteszed a porcukrot, van.cukrot, a két citrom reszelt héját, az egyik citrom levét (szerintem mindkettő is hozzámehet, ha valaki nagyon citromosan szereti) és a tejfölt. Lesz belőle egy viszonylag sűrű masszád.
A maradék tejjel megkenegeted a babapéket. Alulra babapé, fölé krém stb. Kb. 4-5 órára hűtőbe kell tenni, hogy szép szilárd legyen.
Érdemes kapcsos tortaformát használni hozzá, mert azt csak le kell csatolni és könnyen szeletelhető. Bár tortakarikával se lehet elrontani. Nekem a fenti hozzávalók egy 22 cm-es tortához lettek elegendőek.


Lepkék:
Hagytam egy kis krémet, abba tettem ételszínezőt, persze a Tescós 81 Ft-os sose lesz piros, sőt bármihez teszed mindent felhígít, na, de ez volt itthon... Az előzetes elvárásoknak megfelelően felhígította a krémet, de a itthoni fogyasztáshoz díszítésnek megfelelt. Belemártottam a kiszúróm végét, amire ragadt annyi krém, hogy a fehéren nyomot hagyjon. Ezzel kijelöltem a lepkék helyét, majd kiskanállal feltöltöttem azokat, amik szimpik voltak. Kicsit nyomi lett a feltöltés, de már nem volt idő piszmogni :D

Citromra fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése