2009. április 20., hétfő

Brigi specialitása, avagy a híres banános tiramisu


Nos, valamikor réges régen, talán már 2 éve is van annak, ráakadtam egy receptre a Maximában, ami nagyon megtetszett. Gondoltam megcsinálom, miért is ne? Nos, ennek a sütinek azóta töretlen sikere van, szóval érdemes kipróbálni. Bár, hogy őszinte legyek, nekem magamnak már herótom van tőle és bőven elég megcsinálni, enni már nem is nagyon eszek belőle. xD De amíg mások megeszik, addig jó. :D



Hozzávalók:
  • 1 doboz mascarpone (25 dkg)
  • babapiskota
  • 4 tojás
  • kis kávé, kevés rum (vagy rumaroma) és kakaópor
  • 1 banán
  • 10 dkg porcukor
A tojás fehéjét és sárgáját szétválasztjuk. A fele cukorral a sárgáját habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mascarponét és szépen simára keverjük. Miután ezzel megvagyunk, a másik fele porcukorra habverővel felverjük, majd a sárgájhoz keverjük. Ezt mindig nagyon óvatosan csináljuk, nehogy összetörjük a fehérje habot. Célszerő körkörös mozdulatokat csinálni, mintha a fehréjehabot be akarnánk takarni az alul lévő sárga krémmel.
Összekeverjük a kávét és a rumot. Nos, ehhez én mindig egy kis kávéspohárnyi kávét szoktam használni, amibe ízlés szerint kis rumaromát csöpögtetek. Aztán kibélelünk egy tálat babapiskótával, amit szépen megkenünk a rumos kávéval. Az eredeti recept azt írja, hogy meglocsoljuk, de én nem szoktam olyan sok kávét tenni hozzá, szerintem bőven elég, ha csak kicsit érződik rajta. Ezt persze mindenki ízlés szerint adagolhatja.
A piskótára jöhet egy adag krém, majd karikára vágott banánszeletek. Ez után változó, néha megint rakok egy vékony réteg krémet, de mivel a recept ezt nem írja, így akár rögtön jöhet még egy réteg piskóta. Aztán végezetül a maradék krém. Az eredeti recept egy doboz babapiskótát ír, de a felhasznált mennyiség nagyban függ a tál méretétől is, szóval nekem nem szokott egy egész doboz belemenni.
A sütemény tetejét meghintjük egy vékony réteg kakaóporral és tálalás előtt egy éjszakára betesszük a hűtőbe.

Ezt a receptet egyszer sikerült elkészítenem mascarpone nélkül is. Már pakoltam össze a dolgokat, megemelem a mascarponés dobozt, hogy kibobom és akkor látom, hogy még tele van. xD Mondom oké. xD Pedig direkt azért csináltam meg a sütit, hogy a mascarpone ne romoljon el és vesszen kárba. De nélküle is finom volt. :D

Ettől függetlenül használjátok a rendes receptet. :P Jóétvágyat mindenkinek. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése