2009. március 19., csütörtök

Apu születésnapi meggyes túrótortája :D

Nos, apu születésnapja előtt gondoltam egyet és körbenéztem a neten, hogy mit is lehetne neki készíteni. Aztán felmentem Kicsi Vú blogjára, ahol már korábban is találtam egy nagyon jó receptet és most is megakadt a szemem valami nagyon jó kis finomságon. :)
Hozzávalók:

A tésztához:
- 15 dkg liszt
- ½ teáskanál sütőpor
- csipetnyi só
- 7,5 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 tojás
- 7,5 dkg vaj

A túrókrémhez:
- 3 tojás
- 20 dkg habtejszín
- 25 dkg lecsöpögtetett meggy (én ebből többet, kb 35 dkg-t tettem)
- 75 dkg túró (az eredeti recept ricottát ír, de azt nem kaptam)
- 15 dkg cukor
- 1 citrom leve
- 5 dkg étkezési keményítő

A tetejére:
kókuszreszelék

A tészta hozzávalóit kézzel összegyúrjuk. Először a "porokat" keverjük el egymással, majd a többi anyagot keverjük hozzá. Vékonyra simítjuk és vajjal kikent tortaformába igazítjuk úgy, hogy egy kis pereme is legyen. És sütőpapírt is tettem a tortaformába, amit az eredeti recept nem említett, szóval nem kötelező, de én biztosra mentem. :D A tészta tetejére sütőpapírt borítunk és arra babot vagy lencsét vagy bármilyen száraz hüvelyest rétegzünk, hogy sütés közben ne emelkedjen meg a tészta (vaksütés). Ilyenről korábban még nem is hallottam, szóval ez teljesen új volt nekem és nagyon ötletesnek találtam a dolgot. :D A tésztát előre melegített sütőbe tesszük és 200 fokon 10 perc alatt megsütjük. Utána 170 fokra visszaállítjuk a sütőt. Vagyis, hát ezt írja az eredeti recept, de én nem variáltam a hőmérséklettel, egységesen használtam. És a tésztám is 20 percet volt bent, mivel amikor 10 perc után kiszedtem, még kicsit ragadós volt és a sütőpapírt a babbal nem lehetett leszedni róla, mert nagyon ragadt a tésztához. Lehet, hogy a hőmérséklet nem volt megfelelő, nem tudom.

A túrókrémhez szétválasztjuk a tojásokat. A sárgáját habosra keverjük a túróval, a cukorral, a citromlével és a keményítővel. A fehérjét pici sóval habbá verjük, majd a tejszínből is habot verünk. És lehetőleg nem terítjük be vele a konyhát, ahogy én csináltam. :D Mindkettőt óvatosan beleforgatjuk a túrós elegybe és igyekszünk nem megtörni a habot. Végül a meggyet is belekeverjük, majd az egészet szépen rásimítjuk a tortaalapra. Amiről természetesen korábban levettük a sütőpapírt és a babot. :D Majd a sütőbe tesszük. Sütés közben nem szabad kinyitni a sütőajtót!

Végezetül serpenyőben szárazon megpirítjuk a kókuszreszeléket és megszórjuk vele a tortát. Ez teljesen új dolog volt a családban, még anyu sem csinált ilyet soha, szóval kísérleteztünk. Az volt a lényege, hogy amikor elkezdett sötétedni, akkor leszedtük a gázról. Kicsit olyan íze volt magában, mint a szotyinak, de a torta ízeivel együtt nagyon érdekesen hatást adott. :D A sütemény nem lett túl édes, de az én családomnak tökéletesen megfelelt, mivel mostanában nem eszünk túl sok édességet. Nagy sikert arattam vele. :) De aki édesebben szereti a sütiket, az tegyen bele nyugodtan több cukrot. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése