2009. március 29., vasárnap

Madártej torta/Oroszkrém torta

Hozzávalók:

Krém:

250 ml habtejszín

1 db habfixáló

1 db vaníliás puding por (nem főzős)

1 csomag vaníliás cukor

4 dl tej

Tészta:

Készíts egy egyszerű 6 tojásos piskótát.

(lásd Eszter piskóta receptjét lejjebb)

Díszítés:

250 ml habtejszín

1 db habfixáló

1 tábla étcsoki


A piskótát kerek formában süsd meg, és mi után kihűlt vágd 3 darabra. Az sem baj, ha csak kettőbe mered, de akkor sokkal vastagabb lesz a tészta. Viszont háromnál több szeletre ne vágd, mert akkor a krém nem lesz elég.

Krém: Verd fel robotgéppel az egyik habtejszínt! Add hozzá verés közben a vaníliás cukrot és az egyik habfixálót. Miután ezzel kész vagy keverd ki a puding port a tejjel, és add hozzá a felvert habhoz.

Az egyik darab piskótát kend meg a krémmel, és tedd rá a következő piskóta szeletet, majd rétegezd tovább ugyan így.

Verd fel a másik habtejszínt (add hozzá a másik habfixálót) és ezzel kend meg a torta egész külső részét. Hogy szép díszes legyen, rakj habzsákba (ha nincs habzsákod, akkor egy sima uzsonnás zacskó sarkát kivágod és azzal csinálod rá a díszítést) egy kis habot és dekoráld ki a tetejét.

Az étcsokoládéból olyan 5 kockát vágj félbe (így háromszögeket kapsz) és a maradék csokit pedig reszeld le (arra figyelj oda, hogy kicsit nagyobb darabokat reszelj) a háromszögeket tedd körbe a torta tetejére, a reszelékkel pedig szórd be az egész sütit! Rakd be pár órára a hűtőbe és már kész is.


Megjegyzések:

Ha kevésnek érzed a krémet úgy is megoldhatod, hogy mindkét habtejszínt a krémhez használod fel, de mielőtt beletennéd a pudingot vegyél ki belőle egy kis habot dísznek. A krémmel az egész torát megkened és csak apró habköröket teszel rá a habbal.

Ha még finomabbá szeretnéd tenni akkor tehetsz a krémbe mazsolát is!

Ami a legjobb az egészben, hogy a krémet más sütikhez is használhatod. Én például készítettem palacsintát, kakaóval megtöltöttem őket, és háromszöget hajtogattam belőlük. Mellé öntöttem ezt a vaníliás krémet és egy nagyon finom desszertet kaptam így.(de bővebben a palacsintákról a következő alkalommal ejtek szót)

Amikor megkaptam a receptet nem számítottam sokra, de amikor kész lett meglepődtem mennyit ki lehet hozni egy kis piskótából és habból!:D

Váljék egészségetekre!:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése