2009. március 13., péntek

Túrótorta

Ma megosztom Veletek, mire jutottam Eszti korábbi piskóta-receptjével, amit a Macitortánál írt le, mikor kedden elkészítettem életem első tortáját, Anyu szülinapjára^^

Először is elkészítettem a piskótát. Persze első próbálkozás, a fehérjéből kifelejtettem a cukrot, meg azt készítettem el legelőször, így aztán ügyesen levelet engedett, mire be akartam keverni a sárgájával elkészített masszába... Szóval ezekre figyeljetek majd oda :)

Még annyi kiegészítést tennék hozzá, hogy mi szoktunk némi citromlevet tenni a fehérjébe (ezt persze utólag tudtam meg, így az se került nálam bele), ill. a másik részbe is (ezentúl így hívom majd a sárgájából készültet xD).

Miután elkészült és kivettük a sütőből, megmutatom, hogy nézett ki. Összeesett, mert résnyire nyitva volt az ajtó, míg hűlt a piskóta, szóval ilyet ne csináljatok xD

Miután kioperáltuk a formából, félbevágtuk hosszában, így két szívecskét kaptunk. A kettő közé, ill. a tetejére túrókrémet tettem és ez a recept alapvetően arról szól, hogyan is készítettem el.

Tehát, a hozzávalók: 500 gramm túró, 2 pohár kicsi joghurt, 1 csomag vanília cukor, 10 dkg porcukor, egy fél citrom, ill. még 1 zacskó zselatinport is felhasználhattok, ha gondoljátok.

Először is a túrót lereszeljük. Igen, a sajtreszelőn; mégpedig azért, hogy minél apróbb legyen és így a krém maga is lágyabb lesz. Őszintén szólva megnéztem a zselatinporos zacsi hátulján a recepteket és mindegyiknél a cukrot kell legutoljára beletenni, majd a zselatint, de persze én jól összekevertem a sorrendet. Ettől függetlenül finom lett, szóval ezt írom le xD
A finomra reszelt túróra ráöntöttem a két pohár joghurtot - olyan kis kétdeciseket; vaníliás ízesítésűeket használtam, de ízlés szerint bármilyen lehet. Az biztos, a vaníliásat ajánlom, nagyon illett hozzá ;)
És ekkor ráraktam a 10 dkg porcukrot, majd elkevertem. Olyan jól el kell dolgozni, amilyen jól csak lehet, hogy egyenletesen eloszoljanak az ízek :) Utána kicsavartam a citromot és egy evőkanálnyi levet tettem bele, majd azt is elkavartam, meg a vaníliacukrot is.

Utoljára a citrom héját reszeltem bele - ezért nagyon fontos, hogy hihetetlenül jól megmossátok, mielőtt használni kezditek. Ezek a kis citromos megoldások egy különleges, plusz ízt kölcsönöznek, a piskótába is bele szoktuk itthon tenni.
Én két részletben kevertem el, de végül is, egy fél citrom héját reszeltem bele - ízlés szerint, Rátok van bízva.

Majd jön a zselatinpor. Ezzel kapcsolatos tapasztalataimról a végén írok. Ezt a lépést ki lehet hagyni egyébként. De ha mégsem tettétek, hát ugyanolyan jól dolgozzátok el!

Egy kicsit állni hagytuk, míg félbevágtuk a piskótát meg kitaláltuk, hogyan manőverezzük majd a tányérokon, stb. stb. De miután megvolt mindez, először is megkentem az alsó részét, majd rátettem a tetejét és azt is megkentem. Amennyire csak lehet, egyenletesen, bár általában mindenki úgy jár, hogy a közepére picit több túrókrém kerül^^" Mindenesetre teljesen befedtem, majd elkezdtem diszíteni mazsolával, aszalt áfonyával és került rá pár kicsire vágott aszalt sárgabarack-darabka is, valami mogyoró - ez utóbbi olyan hosszúkás formájú, mint a mandula és olyan fehér is, de... nem mandula xD
Mindenesetre bármivel lehet diszíteni, ami jólesik. De kiwit, narancsot meg ilyesmiket ne nagyon használjatok, mert vagy keserűvé vagy savanyúvá teszik az egészet :(

A kész mű így nézett ki: 

(A túrókrém pedig egyáltalán nem folyt; elég kemény lett, hogyha fejjel lefelé tartottam a kanalat, akkor sem moccant meg - mint a jól felvert tojásfehérje! xD De nem kell aggódni, lágy volt, csak jól formálható :D)

És akkor egy szóra a zselatin ügyében:
- első nap: egyáltalán nem érződött rajta
- második nap: az ízek összeértek, viszont a zselatin már érződött... a vaníliás túró íze kevésbé érződött, inkább olyan sablon-cukrászdai túrókrém ízét kapta meg
- harmadik nap: ezt már csak Anyu elbeszéléséből tudom; a zselatin kezdte átitatni a piskótát, ami így kicsit nyúlósabb, rágósabb lett.

Tehát következő alkalommal biztosan zselatin nélkül fogom kipróbálni, milyen lesz úgy :) Ti is próbálkozzatok, döntsétek el, milyet szeretnétek. Ha szokásos túrókrémet, akkor használhattok zselatint, de anélkül különlegesebbé tehetitek és egyedi ízt adhattok a krémnek és a tortának.

Sok sikert mindenkinek és figyeljetek a piskótára, ne járjatok úgy, mint én! xD És ha nekem sikerült (ez volt az első tortám és komolyabb sütésem), akkor biztos, hogy Nektek is fog, ha odafigyeltek!!!
Szóval robotgépre fel és jó étvágyat kívánok! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése